FAQ

Product informatie
Hoe werken de producten van FriXion?
De inkt in onze FriXion producten wist dankzij de unieke warmtegevoelige inkttechnologie van Pilot. Als je correcties op je papier wilt aanbrengen, draai je de FriXion pen gewoon om en dankzij het rubberen uiteinde wis je wat je hebt geschreven. Net alsof je een gewone gum gebruikt. Door de wrijving op het papier verhit de inkt tot meer dan 60°C, waardoor deze onzichtbaar wordt. Omgekeerd verschijnt de inkt weer bij temperaturen onder -10°C.
Help! Ik gebruik FriXion pennen en mijn notitieblok/pagina is nu leeg zonder sporen van mijn werk! Wat moet ik doen?
Als je je notitieboek, huiswerk of andere aantekeningen blootstelt aan een warmtebron zoals een verwarming, het dashboard van een auto op een warme dag of zelfs als je herhaaldelijk fotokopieën maakt, kunnen de pagina's van je notitieboek warm genoeg worden om de FriXion-inkt te laten verdwijnen. Als je merkt dat je pagina's leeg zijn, leg je je notitieboek gewoon even in de diepvriezer. Onze warmtegevoelige inkt zal weer verschijnen als de temperatuur lager is dan -10°C. Je werk zou weer zichtbaar moeten zijn als de pagina's, en dus de inkt, voldoende zijn afgekoeld.
Help! Ik heb mijn FriXion pennen op een warme dag buiten laten liggen en nu werken ze niet meer!
Omdat warmtegevoelige inkt verdwijnt wanneer deze wordt blootgesteld aan hitte, zal de inkt in FriXion pennen ook verdwijnen. Als je pen plots niet meer schrijft, controleer dan of hij niet is blootgesteld aan een warmtebron. Als dit het geval is, probeer je pen dan in de diepvriezer te leggen totdat de inkt voldoende is afgekoeld. Zodra je de pen uit de vriezer hebt gehaald, laat je hem weer op kamertemperatuur komen en zou hij weer moeten schrijven. Je kunt ook controleren of de vulling nog niet op is door je FriXion pen los te draaien om het inktniveau te controleren.
Is het gebruik van een Pilot-product in een vliegtuig niet gevaarlijk?
Alleen de met vloeibare inkt producten in ons V-Systeem assortiment vereisen je aandacht tijdens het vliegen. Ze zijn gemakkelijk te herkennen omdat hun naam met een V begint: V5, V-Ball, V-Pen, etc..... Als je een V-System-product meeneemt op een vliegreis, verwijder dan de dop en plaats de punt van de pen naar boven. Dit voorkomt het risico op lekken door de luchtdruk in de cabine tijdens de vlucht. Alleen de V5/7 RT en V-Ball 5/7 RT garanderen een vlekloze vlucht zonder extra handeling
Hoe de inkt van onze markers activeren?
Voordat je onze Gold,Silver,Pintor markers voor de eerste keer gebruikt, raden we je aan de onderstaande instructies te volgen: Stap 1: Schud de marker voorzichtig met de dop er op. Stap 2: Als de dop van de marker af is, druk je de punt voorzichtig op het papier zodat deze in de behuizing van het product gedrukt wordt. Hierdoor wordt het ventiel geactiveerd en komt de inkt vrij. Stap 3: De marker is klaar, je kunt schrijven. Om alle technische kwaliteiten van onze markers te behouden, raden we aan om ze na gebruik goed af te sluiten en horizontaal op te bergen.
Hoe verwijder je inktvlekken van kleding?
Er zijn verschillende manieren om inkt uit kleding te verwijderen: Spuit haarlak op de vlek, dep voor het drogen de inkt weg met een propere doek of keukenpapier en was vervolgens zoals gebruikelijk. Laat je kledingstuk enkele uren weken in hete melk, spoel het goed uit en was het vervolgens zoals gewoonlijk. Leg het te ontvlekken item op een schone witte doek en dep de vlek met een andere witte doek gedrenkt in witte azijn of alcohol op 90°C. Was zoals gewoonlijk.
Uw klantenaccount
Ik ben het wachtwoord van mijn klantenaccount vergeten. Wat moet ik doen?
Als je je wachtwoord bent vergeten, klik je rechtsboven op de pagina op "Mijn account" en vervolgens op "Wachtwoord vergeten?
Ik wil bepaalde informatie in mijn klantenaccount wijzigen. Hoe kan ik dat doen?
Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, zoals : - je e-mailadres - je telefoonnummer - je afleveradressen - enz. ga naar "Mijn account" door op het pictogram linksboven op de site te klikken.
Ik wil mijn postadres wijzigen. Hoe kan ik dat doen?
Ga naar "Mijn account" en vervolgens naar "Adresboek". Je kan daar verschillende aflever- en facturatieadressen beheren: wijzig ze, verwijder ze en voeg nieuwe toe.
Ik wil me abonneren op de PILOT Nieuwsbrief. Hoe doe ik dat?
U kunt uw e-mailadres invoeren in het daarvoor bestemde veld op de startpagina en op de artikelpagina's. Als u uw abonnement op de nieuwsbrief wilt beheren, gaat u naar "Mijn account" en klikt u vervolgens op "Mijn persoonlijke gegevens".
Uw bestellingen
Hoe kan ik profiteren van mijn kortingscode?
Om gebruik te maken van uw promotiecode, kopieert u deze in het veld "Promotiecode toevoegen" op de pagina van het winkelmandje, vlak voor de betaling.
Waar kan ik mijn Pilot-bestelling vinden?
Zodra je bestelling is verzonden, kun je je pakket(ten) op elk gewenst moment volgen in je account via het tabblad "Bestellingen". We sturen je ook een verzendbevestiging per e-mail met je trackingnummer en een link om je pakket te volgen.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Je kan je bestelling niet meer wijzigen of annuleren als deze eenmaal is gevalideerd maar maak je geen zorgen: je kan je artikelen binnen 30 dagen retourneren.
Met welke betaalopties kan ik mijn Pilot bestellingen betalen?
Om je aankopen van Pilot pennen te vergemakkelijken en te versnellen, accepteren we alle volgende betalingsmethoden: Bankkaarten (Visa, CB, Mastercard) Ideal Bancontact Apple Pay
Verzending & levering
Welke bezorgopties biedt Pilot?
Levering vindt plaats in België en Nederland. Chronopost voor leveringen in afhaalpunten of UPS voor leveringen aan huis.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Je bestelling wordt binnen 3 tot 4 werkdagen geleverd: - met UPS voor leveringen aan huis, - met Chronopost voor leveringen in afhaalpunten.
Hoe kan ik profiteren van gratis levering bij bestellingen van Pilot?
Levering is gratis vanaf : - 29€ in een Pick up point - 49€ thuisbezorging
Terug zending
Hoe retourneer ik pilot artikelen of een bestelling?
Je kan artikelen die je op de website van Pilot hebt besteld binnen 30 dagen retourneren, onder de voorwaarden die zijn vermeld in de algemene verkoopvoorwaarden.
Wat is de status van mijn terugbetaling?
Zodra we je artikelen hebben ontvangen,starten we de retour procedure en betalen we je deze terug via de oorspronkelijke geruikte betaalmethode. We sturen je steeds een bevestigingsmail maar de terugbetaling kan tot 14 dagen duren.