Privacy-beleid

Huidige website, toegankelijk via het URL-adres pilotpen.be, (hierna de "Website") is de exclusieve eigendom van :

PILOT CORPORATION OF EUROPE

Statuut : SAS met een kapitaal van 7 216 936 €

RCS ANNECY 399 424 753

Adres : 1 Rue de l’Ecriture – Saint Martin Bellevue 74370 FILLIERE, FRANCE

 

Contact-e-mail in geval van vragen met betrekking tot uw persoonsgegevens : contactus@piloteurope.com

Hierna aangeduid als « PCE» of « wij ».

 

Door de Website te gebruiken of door het plaatsen van een bestelling van producten bij PCE, kan U ertoe gebracht worden om persoonsgegevens, die op U betrekking hebben, aan PCE mee te delen.   

Door de Website te gebruiken, kunt U eveneens ertoe gebracht worden om persoonsgegevens, die op U betrekking hebben, aan bepaalde derden mee te delen. Deze derden verzamelen uw gegevens zelf onder hun eigen verantwoordelijkheid.

Wij wensen U dus te informeren over de wijze waarop PCE uw persoonsgegevens verwerkt en verzamelt. Huidig privacy-beleid heeft als doel U te informeren over de momenten waarop wij uw persoonsgegevens kunnen verzamelen, het doel van het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens, de rechtsgrond die ons toelaat uw gegevens te verwerken, de ontvangers van uw gegevens, de duur van de verwerking en uw rechten. PCE moet worden beschouwd als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG voor de gegevens die zij verzamelt.

In dit opzicht, verbindt PCE zich ertoe om uw persoonsgegevens te beschermen en zich te houden aan de Europese Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en van de Raad  van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna de « AVG ») en de bepalingen die van kracht zijn in België.

Onze hoofdactiviteit bestaat uit de verkoop van schrijfwaren en de promotie van ons merk. We hebben dus niet als doel om uw gegevens op grote schaal te verwerken.

Wij zullen uw gegevens niet aan derden overmaken, behalve :

  • aan onze onderaannemers, wanneer dit noodzakelijk is en onder zeer specifieke voorwaarden,
  • aan andere derden indien wij wettelijk aan deze verplichting onderworpen zijn.

Noch wijzelf, noch onze onderaannemers verzamelen uw persoonsgegevens met de bedoeling deze, zonder uw toestemming, aan derden te verkopen, voor marketingdoeleinden te gebruiken of met het doel om een gedetailleerd profiel van U op te stellen.

Wij verzamelen en verwerken uw gegevens uitsluitend voor de redenen, beschreven in huidige privacy-beleid en op basis van, van geval tot geval, één van de volgende rechtsgronden (AVG, Artikel 6) :

  • de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze contractuele relatie met U of voor de uitvoering van precontractuele maatregelen die op uw verzoek zijn genomen ;
  • de verwerking is noodzakelijk voor een rechtmatig belang (bijvoorbeeld en zonder dat dit limitatief is, ons belang om te antwoorden op één van uw vragen of verzoeken, het beheren van onze contractuele relatie met U, of het verbeteren van onze producten en website), tenzij uw belangen of uw fundamentele rechten en vrijheden die de bescherming van persoonsgegevens vereisen, doorslaggevend zijn ; 
  • de verwerking wordt uitgevoerd met uw toestemming, wanneer dit nodig is ;
  • de verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting waaraan wij zijn onderworpen.

Inhoud  van huidig privacy-beleid :


WELKE GEGEVENS VERZAMELEN WIJ ? VOOR WELKE DOELEINDEN EN VOOR HOE LANG  ?

Wanneer U eenvoudigweg onze website raadpleegt, gebruiken wij cookies

Wanneer U onze Website bezoekt met een browser die geen cookies van de Website heeft opgeslagen, informeren wij U dat wij cookies gebruiken door middel van een informatiebanner.

Door op onze Website te surfen, stemt U ermee in dat wij cookies gebruiken. U kunt zich hiertegen verzetten (behalve bij gebruik van cookies die strikt noodzakelijk zijn voor de werking van de Website), door de knop « Alles weigeren », aanwezig op de banner, te kiezen. U kunt de cookies, die U wenst, kiezen door de knop  « Personaliseren » te kiezen.

Een cookie is een tekstbestand dat door een webpaginaserver op de harde schijf wordt geplaatst. Cookies kunnen geen programma's uitvoeren of virussen introduceren op de computer. Cookies worden op unieke wijze toegewezen en kunnen normaal gesproken alleen worden gelezen door een webserver in het domein dat de cookie heeft uitgegeven.

De cookies die door onze Website worden uitgegeven, dienen om :

  • de basisfunctionaliteiten van de Website toe te laten om te functioneren, d.w.z. om de presentatie van de Website aan te passen aan de schermvoorkeuren van uw terminal (gebruikte taal, schermresolutie, besturingssysteem, enz.) ;
  • de informatie te onthouden die U op onze website heeft aangeduid om de toegang tot uw account te vergemakkelijken teneinde te voorkomen dat U zich tijdens eenzelfde sessie meerdere keren moet identificeren ;
  • statistieken op te stellen, het gebruik en de bezoekersaantallen op onze Website te kennen teneinde de werking van onze diensten te verbeteren; wij gebruiken Google Analytics™ of elk ander gelijkaardig analyse-instrument; de verzamelde informatie is geaggregeerd en laat geen individuele identificatie toe; om meer te weten te komen over Google Analytics™ : https://marketingplatform.google.com/intl/nl/about/analytics/  ; om niet meer gevolgd te worden door Google Analytics™ :  https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Hoe kunt U uw voorkeuren betreffende cookies beheren?

U kunt ervoor kiezen om de cookies op uw terminal te bewaren of integendeel om ze te weigeren door uw browsersoftware te configureren. Aangezien de configuratie van elke browser anders is, zal U hieronder de informatie vinden die U toelaat om te weten op welke wijze U uw wensen inzake Cookies kan wijzigen.

U kunt zich ook aanmelden op de website https://www.youronlinechoices.com/, en de instructies volgen die door deze Website worden voorgesteld om U te helpen om de cookies, die op uw terminal worden bewaard, te controleren, toe te laten of te blokkeren.

Voor Chrome™ : https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=nl&hlrm=en&sjid=7776752865046659417-EU

Voor Edge™ : https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/cookies-beheren-in-microsoft-edge-weergeven-toestaan-blokkeren-verwijderen-en-gebruiken-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d

Voor Firefox™ : https://support.mozilla.org/nl/kb/effacer-cookies-donnees-site-firefox?redirectslug=effacer-les-cookies-pour-supprimer-les-information&redirectlocale=fr  

Voor Safari™ :  https://support.apple.com/nl-be/guide/safari/sfri11471/mac

Voor Opera™ : https://help.opera.com/en/latest/web-preferences/#cookies

 

De cookies geplaatst op onze website door toepassingen van derden

We kunnen op onze Website informaticatoepassingen, uitgaande van derden, opnemen, zoals de knoppen voor sociale netwerken Facebook of X (Twitter). Het sociale netwerk/de derde partij kan U identificeren via deze toepassing, zelfs als U deze niet actief heeft gebruikt tijdens uw raadpleging van onze website. Wij hebben geen enkele controle over het proces dat wordt gebruikt door sociale netwerken/derde partijen die voor eigen rekening handelen. Voor meer informatie over cookies en het gebruik van uw persoonsgegevens door deze sociale netwerken/derde partijen raden wij U aan om het beleid en de algemene gebruiksvoorwaarden van deze sociale netwerken/diensten, aangeboden door derden, te raadplegen.

Indien U een klantenaccount creëert wanneer U een bestelling op de website plaatst

Wanneer U een bestelling plaatst, vragen wij U om een klantenaccount aan te maken. Aldus vragen wij U de volgende informatie :

  • Uw naam, voornaam ;
  • Uw e-mailadres ;
  • Uw postadres / postcode / stad / land ;
  • Uw telefoonnummer.

Het verzamelen en de verwerking van deze gegevens is noodzakelijk voor de uitvoering van het contract, teneinde PCE in staat te stellen om de bestelling te bevestigen, te zorgen voor de opvolging en de voorbereiding ervan en U toe te laten om toegang te hebben tot uw online account en te zorgen voor de opvolging van onze klantrelatie (met name in het kader van onze commerciële garantie).

Deze persoonsgegevens zijn bestemd voor het personeel van PCE, evenals het personeel van alle onderaannemers die belast zijn met de gehele of gedeeltelijke verwerking van de bestelling (met name vervoerders).

De verzamelde gegevens worden door PCE bewaard tijdens de duur van de commerciële relatie tussen U en PCE, met name zolang U uw klantenrekening behoudt en in ieder geval, tijdens de duur noodzakelijk om te voldoen aan toepasselijke wettelijke verplichtingen.

Al deze gegevens (naam, voornaam, adres, bestelgeschiedenis, enz.….) blijven voor U toegankelijk via uw Klantenaccount (rubriek « mijn account » of gelijkwaardig gedeelte van de Website), en voor ons, zodat U toegang kan hebben tot uw geschiedenis en uw facturen.

In alle gevallen, met inbegrip wanneer U uw klantaccount verwijdert, zullen uw gegevens het voorwerp kunnen uitmaken van een tussentijdse archivering teneinde te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen en in het bijzonder aan onze verplichting om facturen gedurende een periode van 10 jaar te bewaren.

PCE heeft geen toegang tot uw bankkaartgegevens. De financiële transacties worden toevertrouwd aan HIPAY, een aanbieder van betalingsdiensten, die ervoor zorgt dat deze correct en veilig worden uitgevoerd, in overeenstemming met de wettelijke regels.

Indien U een klantenaccount creëert buiten elke bestelling om

U kunt een klantaccount aanmaken voor het plaatsen van een bestelling. Dit verplicht U geenszins om een bestelling bij ons te plaatsen.

Wij vragen U de volgende informatie :

  • Uw naam, voornaam ;
  • Uw e-mailadres.

Het verzamelen van deze gegevens is noodzakelijk voor het aanmaken van uw account en om U te identificeren wanneer U zich opnieuw aanmeldt of indien U uw wachtwoord dient te recupereren in geval U het vergeten bent.

De gegevens worden bewaard zolang U uw account behoudt. Na een termijn van 2 jaar vanaf het aanmaken van het account, zullen wij elke account verwijderen die inactief zal geweest zijn.

Indien U ons contacteert via het contactformulier of rechtstreeks op ons contact-e-mailadres

Indien U een vraag of verzoek heeft, geven wij U de mogelijkheid om ons te contacteren via ons contactformulier of rechtstreeks per e-mail.

Wij verzamelen de volgende gegevens wanneer U ons een bericht richt :

  • uw naam, voornaam,
  • uw e-mailadres,
  • uw telefoonnummer.

Deze gegevens zijn bestemd voor de Klantendienst van PCE en worden uitsluitend verzameld om met U in contact te komen en om op uw verzoek te antwoorden.

Uw persoonsgegevens worden bewaard zolang als nodig is om op uw verzoek te antwoorden, tenzij de toepasselijke wetgeving ons verplicht om deze langer of korter te bewaren. Wij gebruiken deze niet voor andere doeleinden.

Indien U heeft aangegeven dat U onze nieuwsbrief wenst te ontvangen

Tijdens het aanmaken van uw Klantenaccount of wanneer U er toegang tot krijgt ( rubriek "mijn account" of gelijkwaardig gedeelte van de Website), kunt U een vakje aanvinken om aan te geven dat U onze nieuwsbrief wenst te ontvangen.

U kunt zich eveneens inschrijven op deze nieuwsbrief door uw e-mailadres in te vullen in het daarvoor bestemde veld op onze startpagina.

Wij verzamelen dus uw e-mailadres teneinde U informatie en promotionele aanbiedingen van Pilot te sturen, zodra U ons daarvoor toestemming heeft gegeven.

De verzamelde persoonsgegevens zijn uitsluitend bestemd voor het team van PCE Marketing en alle onderaannemers die verantwoordelijk zijn voor het beheer van onze marketingactiviteiten. Laatstgenoemden zijn ertoe gehouden om specifieke contractuele verplichtingen, die door ons zijn vastgesteld en die betrekking hebben op de verwerking van persoonsgegevens die wij aan hen overdragen, na te leven.

Wij bewaren uw persoonsgegevens gedurende een termijn van 2 jaar vanaf uw inschrijving. Deze termijn kan, aan het einde van deze termijn, met uw toestemming worden hernieuwd. U kunt eveneens uw toestemming te allen tijde intrekken door U uit te schrijven via uw Klantenaccount.


WELKE REGELS ZIJN IN ALLE GEVALLEN VAN TOEPASSING?

Waar slaan wij uw gegevens op ?

PCE slaat uw gegevens niet op buiten de Europese Economische Ruimte (EER).

Indien het voorkomt dat één van onze onderaannemers uw gegevens buiten de EER opslaat dan  zorgen wij ervoor dat deze zich ertoe verbindt om dezelfde veiligheidsgaranties te bieden en dezelfde mate van bescherming van uw gegevens te bieden als in de EER (zie volgende vragen).

Is het beveiligd?

Wij doen er alles aan om uw persoonsgegevens vertrouwelijk te houden en in veiligheid.

We besteden veel aandacht aan de keuze van onze IT-apparatuur, software, onderaannemers en aan de verbetering van onze interne procedures. Wij nemen de gepaste technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen en om verlies, vernietiging, ongeoorloofde of onwettige toegang en gebruik ervan te voorkomen en wij vragen dit ook van onze onderaannemers. Wij zorgen ervoor dat onze interne medewerkers en de medewerkers van onze onderaannemers, die toegang hebben tot uw persoonsgegevens, gebonden zijn aan een geheimhoudings- en veiligheidsverplichting.    

Ondanks de maatregelen die wij nemen, kan geen enkele elektronische overdracht of opslag van informatie 100% beveiligd zijn en daarom kunnen wij niet garanderen dat er nooit verlies, vernietiging, onbevoegde of illegale toegang of gebruik van uw gegevens zal kunnen plaatsvinden.    

Hoe werken wij met onze onderaannemers?

Het is mogelijk dat wij uw persoonsgegevens aan onze onderaannemers dienen mee te delen.

Bijvoorbeeld :

  • wanneer U een bestelling plaatst, dienen wij uw persoonsgegevens aan onze vervoerder door te geven ;
  • wanneer U zich inschrijft voor onze nieuwsbrief, kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze onderaannemer die verantwoordelijk is voor de verzending ervan.

De lijst van onze onderaannemers, evenals de plaats van hun maatschappelijke zetel, is op verzoek beschikbaar door te schrijven naar het contacte-mailadres dat bovenaan in dit privacy-beleid wordt vermeld.

Voordat wij uw persoonsgegevens aan onze onderaannemers doorgeven, tekenen wij een contract met hen om de contractuele verplichtingen van elkeen vast te leggen. We vragen hen om uw gegevens alleen te verwerken voor het doel en de duur die wij hebben bepaald. We zorgen ervoor dat het personeel, dat gemachtigd is om uw gegevens te verwerken, de vertrouwelijkheidsregels respecteert en dat technische en organisatorische maatregelen worden genomen om een goed beveiligingsniveau te waarborgen.

Wij zorgen ervoor dat onze eigen onderaannemers hun taken niet uitbesteden zonder onze toestemming.

Wij kunnen worden verplicht om uw persoonsgegevens door te geven aan overheidsinstanties, bevoegde instellingen of elke andere rechtmatige ontvanger in toepassing van de wet, in het bijzonder voor de bescherming en verdediging van onze rechten. 

Wat zijn uw rechten?

In overeenstemming met de GDPR en in bepaalde omstandigheden die zijn vastgelegd in de toepasselijke wet- en regelgeving, beschikt U over de volgende rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die U aan ons heeft overgemaakt :

  • het recht om informatie te ontvangen over de verwerking van uw persoonsgegevens en de voorwaarden hiervan ;
  • het recht om toegang te krijgen tot de persoonsgegevens die wij over U bewaren: U kunt de bevestiging krijgen of wij al dan niet persoonsgegevens over U verwerken, en als dat zo is, kunt U ons vragen om een kopie van die gegevens, evenals een kopie in een machinaal leesbaar formaat ;
  • het recht om uw gegevens te verbeteren: U kunt in bepaalde gevallen de wijziging, de bijwerking of de verbetering vragen van onjuiste of onvolledige informatie die op U betrekking heeft; als U een klantenaccount heeft, kunt U uw gegevens ook rechtstreeks op dit account wijzigen (rubriek "mijn account" of een vergelijkbaar gedeelte van de Website) ;
  • het recht om te vragen dat uw persoonsgegevens geheel of gedeeltelijk worden verwijderd wanneer zij niet langer nodig zijn of als de verwerking ervan onwettig is ;
  • het recht om de beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te vragen, bijvoorbeeld totdat een onjuist gegeven verbeterd is ;
  • het recht om uw persoonsgegevens in een machinaal leesbaar formaat te ontvangen en om deze naar een andere verwerkingsverantwoordelijke te sturen ("gegevensoverdraagbaarheid");
  • het recht om zich te verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens: U kunt ons vragen om het gebruik en de verwerking van uw gegevens stop te zetten, tenzij wij aantonen dat wij een dwingend rechtmatig belang hebben bij de verwerking ervan; U kunt zich te allen tijde verzetten tegen commerciële klantenwerving ;
  • het recht om niet het voorwerp uit te maken van een beslissing die uitsluitend op een geautomatiseerd proces is gebaseerd als deze beslissing rechtsgevolgen heeft voor Uzelf en U in belangrijke mate treft ;
  • het recht om uw toestemming in te trekken, wanneer de verwerking van uw gegevens op deze basis plaatsvindt ;
  • het recht om richtlijnen te bepalen met betrekking tot het lot van uw gegevens na uw overlijden.


Wij danken U om ermee rekening te houden dat de uitoefening van deze rechten het voorwerp kan uitmaken van voorwaarden bepaald door de toepasselijke wet- en regelgeving.

Voor meer informatie over uw rechten, kunt U terecht op volgende adressen :

·         https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/privacy/wat-zijn-mijn-rechten

 

·         https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/data-protection-eu_nl

 

Indien U uw rechten wil uitoefenen, kunt U ons op elk gewenst moment aanschrijven via het contacte-mailadres dat bovenaan dit privacy-beleid wordt vermeld.

Wij zullen zo snel mogelijk antwoorden en in ieder geval binnen een termijn van maximum een maand vanaf de ontvangst van uw verzoek. Wij zullen U dan kunnen vragen om uw identiteit te bevestigen.

U heeft het recht om, in geval van betwisting over de verwerking van uw persoonsgegevens, een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit :

 

Gegevensbeschermingsautoriteit

Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger

 

E-mail : contact@apd-gba.be